Kadınların, Adetlerinin Başladığı Andaki Namazı Kaza etmeleri Gerekir mi?
style="display:block"
data-ad-client="ca-pub-6752203611697389"
data-ad-slot="1791212912"
data-ad-format="auto">
Hayızın başladığı ve bittiği zaman gün olarak her ne kadar kafa karışıklığına sebep olacak bir durum arz etmese de gün içerisinde başladığı ve bittiği saat ve bu saate denk gelen namazın durumu bazılarımızın kafasında soru işaretlerine sebep olabilmektedir. Burada kılınacak vaktin namazı açısından durumu açıklamaya çalışacağım.
Kadın 10 günden daha az olan adetinden temizlenmek için gusül aldığında bu müddet hayızdan sayılır. On günü tamamlamayan adette ise gusül müddeti hayızdan sayılmaz. Kadın bu halinde adetin azami müddeti olan on günü tamamladığı için temiz sayılır ve namaz için başlangıç tekbiri alacak kadar vakit olursa bu namazın kazası üzerine vacip olur.
Bu durumda iki farklı durumdan söz edilebilir. Birincisi, kadının on günden az olan adeti mutad vaktinde biter ve vaktin sonunda bir namaz vakti kadar süre bulunursa bu namazı kaza etmesi gerekir. Burada namaz vakti kadar sürenin bulunması demek yıkanıp giyinecek ve namaz için tekbir alacak kadar bir zaman olarak kabul edilmiştir. Hayzın namaz vaktinden önce veya namaz vaktinin başında yahut bir namaz kılacak kadar dahi zaman olsa bile vaktin sonunda kesilmesi hükmen eşittir. Hayzın namaz vaktinin başında namaz kılacak kadar bir vakitten sonra başlamış olması ile namaz vaktinin sonunda namaz kılacak kadar bir vakitten sonra kesilmesi eşittir. Yani kadın her iki durumda da bu namazları kaza eder.
İkincisi, hayzın on günde kesilmesi durumunda namaz için başlangıç tekbiri alacak kadar bir zaman olursa kadın, bu namazını kaza eder. Kadının bu durumda yıkanmaya imkânı olup olmaması önemli değildir. Önemli olan bu kadar dahi olsa bir vaktin varlığıdır.
style="display:block"
data-ad-client="ca-pub-6752203611697389"
data-ad-slot="1791212912"
data-ad-format="auto">