Last Updated:

Çıplak ve Örtüsüz Cinsel İlişki Caiz midir?

Bu yazıya kaç puan verirsiniz?

[ratings]

Cinsel ilişkide, dinen yasak olan fiiller bellidir. Bu fiiller dışında herhangi bir yasak yoktur. Bu fiiller bellidir ve çok sınırlıdır. Anal ilişki, adet ve lohusalık halinde ilişki gibi. Bu durum çıplak ve örtüsüz cinsel ilişkinin ve eşlerin birbirlerinin cinsel organlarını görmelerinin haram olmadığını göstermektedir.

Ancak bir fiilin haram olmayışı o fiilin yapılması gerektiği anlamına gelmediği gibi, kaçınılması gereken bir davranış da olabilir. Çünkü dinen yapılması hoş karşılanmayan ama haram da olmayan bir çok fiil vardır.

Çıplak ve örtüsüz cinsel ilişki haram kılınsaydı, bu insan hayatında bir çok zorluğu da beraberinde getirirdi. Çünkü haram, işlendiği takdirde insana günah yazılan fiillerdir. İnsan ise ergenlik çağında dinen evlenme ruhsatına sahip olur ve ömrünün sonuna kadar evli kalabilir. Bu, günümüz ortalama ömrüne göre 50-60 yıl kadar bir süre demektir. Evlilikte cinsel ilişki ise, bir yada birkaç defa gerçekleşecek bir fiil değildir. Aksine düzenli bir şekilde ömür boyu devam eden bir fiildir. Eşlerin cinsel organlarını görmeleri haram olsaydı, bu kadar uzun bir süre içerisinde hiç görmeden bir cinsel hayat geçirebilmek gerçekten çok zor olurdu ve insanlar için zulüm olurdu. Bu yüzden böyle bir haram yoktur ama bu durum tavsiye edilen bir davranış da değildir.

Eşlerin cinsel organlarının görmelerinin helal olduğu, hadislerde de ifade edilmiştir. Şimdi, hem, çıplak ve örtüsüz cinsel ilişki’nin helal olduğu hem de, sakınılması gerektiğini ifade eden hadislere bakalım.

Çıplak ve Örtüsüz Cinsel İlişkiye Ruhsat veren Hadisler

Konuyla ilgili sahabilerin soruları üzerine Peygamberimiz bazı açıklamalarda bulunmuştur. Kendi hayatında uyguladığı durumlardan bahsetmiştir. Bu hadislerden bazıları çıplak ve örtüsüz cinsel ilişkiye izin verirken bazıları mümkün olduğunca örtülü bulunmaya teşvik etmektedir.

Ebû Behz (r.a) babasından rivâyet ediyor:

Allah’ın Resûlü’ne (sav) sordum:

‐ Ey Allah’ın Peygamberi! Hangi organlarımızı örtelim, hangilerini örtmeyelim?

Avret yerini eşin ve cariyen dışındaki diğer herkesten koru.

Ya Resûlallah! Erkeklerden oluşan bir topluluk içinde bulunduğu zaman da avret yerimizi örtelim mi?

Hiçbir kişinin avret yerini görmemesini sağlayabiliyorsan hiç durma sağla.

Peki, Ey Allah’ın Resûlü! Birimiz yalnız kaldığı zaman da avret yerini örtmeli mi?

Allah insanlardan daha çok kendisinden utanılmaya layık olandır.

Bu hadisten anlaşıldığı üzere kişinin cinsel organlarını eşi dışında herkesten koruması, kimseye göstermemesi ifade edilmektedir. Kişinin eşinin görmesinin sakıncası olmamakla beraber, Allah her daim hepimizi gördüğü için kişi yalnız kaldığı zamanda bile Allah’tan utanması gerektiği için çıplak durmaması gerektiği anlatılmaktadır. Bu hadis aslında dinimizin ruhsat ve takva sınırlarını, yaşanabilecek en alt seviye ile en üst seviyede durumu açıklamış olmaktadır.

Başka bir hadiste de Peygamberimiz şunları söylemiştir.

Allah eşini sana, seni de eşine örtü kıldı. Eşlerim benim avret yerimi görürler, ben de onları görürüm.

Bu hadisten, Peygamberimiz eşlerini, eşlerinin de onu gördüğü anlaşılmaktadır. Görmenin haram olmadığı, bunun sünnette de yerinin olduğunu göstermektedir.

Hz. Aişe validemiz de Allah Resulü ile arasında geçenleri şu şekilde anlatmaktadır.

“(İkimiz de cünüb iken) Ben ve Allah Resûlü bir kaptan yıkanırdık. O, benden evvel davranır, ben de kendisine bana da bırak, bana da bırak, derdim.

Aktarmış olduğumuz bu hadisler, eşler arasında "çıplak ve örtüsüz cinsel ilişki"nin caiz olduğunu göstermektedir.

Konuyla ilgili bir olay da şu şekilde gerçekleşmiştir. Bir defasında vahiy meleği Cebrail gelmiştir ancak içeri girmemiştir. Peygamberimiz Hz. Aişe’ye bu durumu şu şekilde açıklamıştır. “Sen soyunuk halde iken, yanına gelecek değildi ya.”

Bu olay da Hz. Aişe’nin Peygamberimizin yanında çıplak olarak bulunduğunu göstermektedir.

Çıplak ve Örtüsüz Cinsel İlişkiden Sakındıran Hadisler

"Çıplak ve örtüsüz cinsel ilişki"nin helal olduğu yukarıda anlattıklarımızla anlaşılmış oluyor. Ancak dinimiz helal-haram gibi hükümlerde yapılabilecek en az olanı kriter olarak alır ve buna göre fetva verilir. Takva ise, bu alt seviyenin ne kadar üstüne çıkabilirsek odur. Bu durumun bir üst sınırı yoktur.

Kur'an’ın beyanına göre Allah Teala bizi her an görmektedir. Yine Allah’ın görevlendirdiği bazı melekler de sürekli yanımızda bulunmaktadırlar. Fıtratı bozulmamış bir insan başkalarının yanında çıplak vaziyette bulunmaktan haya edecektir. Biz yalnızken yada sadece eşimizle beraberken de Allah ve melekleri bizi yine görmektedirler. Bu durumu düşünen insan çıplak bulunmaktan haya eder, utanır. Bu sebeple, Allah’a da saygı gereği çıplak bulunmamaya gayret etmeye teşvik edilmiştir. Bu hususta da Peygamberimizin bazı uyarıları vardır.

Bu düşünce ile ilişki esnasında en azından eşler üzerlerine bir örtü alarak bu konuda dikkat edebilirler.

Konuyla ilgili Peygamber Efendimiz şunları söylemiştir: “Biriniz eşi ile ilişkide bulunduğu zaman örtünsün. Üzerine örtü almadığı zaman melekler utanarak çıkarlar. Şeytanlar da hazır olurlar. Şeytanlar hazırken yapılan ilişkiden doğacak çocuk üzerinde ise şeytanların ortaklığı olur.

Bu hadisten anlaşıldığı üzere Peygamberimiz çıplak ve örtüsüz ilişkiye girmeyi hoş karşılamamış, müminleri bundan sakındırmıştır.

Hz. Aişe validemiz Peygamberimizin elbisesine meni bulaştığını aktarmaktadır. Bu olayda, ilişki esnasında Peygamberimizin üzerinde bir şeyler olduğunu göstermektedir.

Cinsel Organa Bakmaktan Sakındıran Tavsiyeler

Eşlerin birbirinin cinsel organını görmesi haram değildir. Ancak bakmamanın daha faziletli olduğunu gösteren hadiseler de vardır.

Hz. Aişe validemiz, “Ben Allah’ın Resûlü’nün cinsel organına bakmadım; onu görmedim.” buyurmuştur. Bu durum bir hüküm olarak değerlendirilmese de örnek bir davranıştır.

Bu olay üzerinde hüküm bina edilebilir güvenilirlikte olmamakla beraber, müminler için örnek olabilir. Bazı İslam alimleri de bu olaya binaen cinsel organlara bakmamanın daha faziletli olduğunu bildirmişlerdir.

Başka bir hadiste de Peygamberimiz cinsel organlara bakılmaması gerektiğini şu şekilde ifade etmiştir.  “Sizden biriniz eşi veya câriyesiyle cinsî münâsebette bulunduğu zaman eşinin cinsel organına bakmasın…” Bu hadiste bakılmaması gerektiği açıkça beyan edilmiştir. Hadis alimlerinin bu hadisin sıhhati konusunda şüpheleri olsa da beyan edilen tavsiyeye aykırı bir görüş bildiren olmamıştır.

Cinsel organlara bakılmaması gerektiği konusunda erkek ve kadın arasında bir ayrım yoktur. Bu tavsiyeler iki taraf için de geçerlidir.

Cinsel Organa Bakmak Sakıncalı ise Niçin Yasaklanmamıştır

Yukarıda vermiş olduğumuz bilgilere göre eşlerin çıplak ve örtüsüz cinsel ilişkiye girmeleri ve cinsel organlarını görmeleri yasaklanmamıştır ama örtünmek ve cinsel organlara bakmamak tavsiye edilmiştir. Peki bakmamak gerekiyorsa yasaklansa idi, daha iyi olmaz mıydı?

Akıllara gelebilecek olan bu soruyu şu şekilde cevaplamak mümkün. Uzun yıllar boyunca devam edecek olan eşler arasında cinsel ilişki esnasında her zaman hiç görmeden ilişkiye girmek mümkün olmayabilir. Yasaklanmış olsaydı, bu durumda, eşler helal bir fiili işlerken harama girmiş olurlardı. Bu tehlikeden dolayı kesin şekilde haram kılınmamış ama sakınılması tavsiye edilmiştir.

Bununla beraber sakındırılmıştır, çünkü uzun yıllar devam edecek bu fiilin cazibesini kaybetmeden devam etmesi gerekmektedir. Eşler arasında utanma duygusunun tamamen yok olması, hiçbir sınır konulmadan ilişkiye izin verilmesi, bir süre sonra eşlerin birbirine karşı çekiciliklerinin kaybolmasına neden olabilir. Bu yüzden bu tavsiyeler çok önemli ve uyulmaya gayret edilmelidir.

Tüm bunlarla birlikte bakılması cinsel arzuyu daha da arttırıyorsa, bakmanın daha iyi olduğunu düşünen alimler de vardır.